Sportweekend KWB : 3 & 4 juni 2017 Riemst

6:30u Ons legendarisch sportweekend kan beginnen.
De 19de editie ondertussen. Met 18 zijn we netjes verdeeld over 6 moto’s en 3 auto’s Benieuwd wat Guy en Jef nu weer in petto hebben…
Na een uurtje bollen, arriveren we in het Limburgse Hoeselt. Een stevig ontbijt aan de kerktoren en we rijden efkens door naar Alden-Biesen.
Onze eerste activiteit: Niks beter om het verleden te eren, dan het bloeddorstige schermen van weleer boven te halen. Na een initiatie weten we hoe het moet.
Uiteindelijk na de nodige ‘schermutselingen’ mag Jeroen zich tot ‘opperste ridder’ verheffen.
Dank zij de beschermende kledij vallen er geen gekwetsten. (al een geluk,anders moest Jeroen vanaf nu het weekend op zijn eentje doorbrengen, )
Iedereen was ondertussen beginnen zweten als een paard. Tijd om wat verkoeling te zoeken.
Even later duiken we de grond in nl. de mergelgrotten van Riemst . Na heel wat trappekes belanden we in ‘het hol van Pluto’ Onder leiding van een gids komen we alles te weten over het ontstaan van het gangenstelsel.
Omdat de Belgen zo fier zijn op hun werelderfgoed, … het bierbrouwen, … hebben ze hier maar een bier uitgevonden, nl het ‘grottenbier’’, best lekker, al weet ik niet welk bestanddeel er precies uit deze grotten komt…Na een uitgebreid bezoek rijden we verder richting slaapplaats. Ook deze keer weer origineel: geen chirohemen, nee, 2 aangesloten appartementen die ooit gebouwd zijn maar nooit echt bewoond, gelukkig vinden we er 1 douche en 1 toilet (voor 17 man ruim voldoende).
Het avondeten was voorzien om 19 uur. Aangezien we 3 uur voorstonden op schema, hebben we het plaatselijk caféké maar bezocht.
Uiteraard hebben we niet alles opgedronken, na het avondmaal in een plaatselijk gerestaureerd restaurantje moesten we nog terugkeren.
Nog enkele pintjes en iedereen kon in zijn warme bedje kruipen.
Na een verkwikkend ontbijt trokken we naar de ‘brug van vroenhoven’ in Riemst: het herbergde een dubbele tentoonstelling : enerzijds het begin van de 2de wereldoorlog waarin deze streek een belangrijke rol speelde en anderzijds een belevingscentrum rond binnenvaart. Nog even een kleine picknick en we kunnen weer verder.
Deze keer naar de mergelgrotten bij onze noorderburen …om te mountainbiken.
Een doolhof van tientallen kilometers 40 meter onder de grond waar we zonder gids nooit levend uitgeraakt waren! Het was er regelmatig erg laag, een helmke was dan ook geen overbodige luxe! . Het zit er weer bijna op . Moe maar voldaan. Weer een beetje slimmer, een beetje sportiever en … een beetje ronder. Na een uurtje bollen, stranden we weer op Gielse bodem . In het Vennehof wachtte ons nog kieken met appelspijs. Ne merci aan de geliefde zusjes Chris en Karin voor het lekkere eten.
Ne nog veel grotere merci aan de nog meer geliefde broertjes Guy en Jef voor de feilloze organisatie! We hebben ons weer schitterend geamuseerd.
Nog enkele dagen en we hebben weer ne frisse kop.

Waarom KWB

Om bij die toffe KWB ploeg te horen. Om de voordelen die je krijgt bij toegangskaarten voor concerten, pretparken, boeken.
Voor dat prima maandblad “RAAK”.Voor nog heel veel, gewoon goede activiteiten en de sociale contacten

Lid worden?

Je bent sociaal ingesteld, je houdt van gezelligheid , je hebt heimwee naar je mooie tijd in de jeugdbeweging, je houdt van sporten, je bent nieuwe inwoner of wil dat er in Gierle iets beweegt.
Kom dan eens een kijkje nemen op onze activiteiten.

KWB is geld waard.

Dankzij jullie lidmaatschap kan kwb mooie en unieke kortingen krijgen op een brede waaier van activiteiten en producten. Van boek tot reis, van restaurant tot benzine, het aanbod is al even gevarieerd als kwb zelf.